Dianne van der Putte
Deze weken nam ik afscheid van klanten uit mijn vorige baan. Sommigen kende ik nog maar relatief kort, anderen al jaren. Van verschillende klanten kreeg ik bloemen, wijn, chocola. Prachtige blijken van waardering vond ik dat. Ieder van hen gaf aan de samenwerking zo op prijs te hebben gesteld. Betrokkenheid, openheid en de servicegerichtheid waren woorden die vaak genoemd werden.
Grappig om te zien dat iets dat voor mij zo vanzelfsprekend is, namelijk nieuwsgierigheid naar de ander en de wens om te helpen, leidt tot zoveel waardering. Ik moest daarbij denken aan een gezegde: ‘behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden’. Als je deze omkeert ook wel: ‘wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet’.
Deze blijken maar al te waar. Door ‘gewoon’ mensen zo goed mogelijk te adviseren, snel te reageren, kennis te delen en graag mee te denken bouw je een prachtige groep van contacten om je heen op. Zonder hiervoor bewust mijn best te doen heeft het mij een groot netwerk van mooie mensen opgeleverd dat ik niet zomaar kwijt raak en dat ik met heel veel plezier zal blijven volgen. Gewoon omdat ik dat zo fijn vind om te doen.
0 Comments
Leave a comment